به گزارش تیم خبری سوشال پورت

ورزش برای سالم ماندن ضروری است. این نه تنها سلامت جسمی ما را بهبود می بخشد، بلکه ثابت شده است همچنین تأثیر مثبتی بر سلامت روان دارد. این پروژه نهایی سلامت است.

روزی روزگاری، ما برای اندازه‌گیری تأثیر تمریناتمان به سختی تلاش می‌کردیم. اما در سال های اخیر، ما از طریق دستگاه های پوشیدنی به حجم وسیعی از اطلاعات دسترسی پیدا کرده ایم. این داده ها می توانند تناسب اندام، استقامت و عملکرد ما را با استفاده از داده های خودمان برای ارائه توصیه ها و اهداف دست یافتنی بهبود بخشند.

پوشیدنی‌ها برای ورزشکاران باتجربه که می‌توانند اطلاعات را مرتب کنند مفید هستند، اما اکنون برای کمک به مبتدیان استفاده می‌شوند تا از ورزش‌ها و تمرینات خود بیشترین بهره را ببرند. در اینجا ما به چهار روش اصلی که در آنها ابزارهای پوشیدنی به ما کمک می‌کنند عملکرد تمرینی خود را بهبود ببخشیم، نگاه می‌کنیم.

بهبود عملکرد با استفاده از داده های گذشته

فناوری پوشیدنی که در مورد ورزش و ورزش بیشتر با آن آشنا هستیم، یک ساعت تناسب اندام است که طیف وسیعی از معیارها را ردیابی می کند. برای مثال، نمایشگرهای ضربان قلب در بسیاری از دستگاه‌های ورزشی پوشیدنی استاندارد هستند. این برای ورزشکارانی که می خواهند ضربان قلب خود را در منطقه بهینه نگه دارند عالی است. خیلی کم است و ممکن است پیشرفتی را مشاهده نکنید. خیلی بالاست و ممکن است تجربه کنید ریکاوری ضعیف پس از تمرین یا حتی مشکلات قلبی.

همچنین می توانید زمان تمرین، کالری سوزانده شده تخمینی، مسافت (برای دویدن و پیاده روی) و فشار خون خود را ردیابی کنید. همه اینها معیارهای مفیدی هستند که به شما در درک سطح فعلی تمرین کمک می کنند و می توانند به عنوان شاخص های موفقیت و پیشرفت استفاده شوند. از لحاظ تاریخی، این نوع داده‌ها برای هیچ‌کس جز ورزشکاران نخبه در دسترس نبودند، اما گسترش فناوری پوشیدنی آن را برای همه از ورزشکاران حرفه‌ای گرفته تا کسانی که تازه وارد این ورزش می‌شوند در دسترس قرار داده است.

اهداف فقط برای شما

اگر به اهداف خود دست یابید، احتمال بیشتری وجود دارد که به آنها برسید. و آنها را یادداشت کنید. پوشیدنی ها دارای ویژگی هایی هستند که اهداف واقعی و دست یافتنی را در اختیار شما قرار می دهند، خواه افزایش تکرار، زمان ماراتن یا افزایش مدت زمان تمرین شما باشد. دسترسی بصری فوری به این اهداف و دیدن پیشرفت شما به سمت آنها بسیار انگیزه دهنده است.

افرادی که به احتمال زیاد از سفر تناسب اندام خود دست می کشند، کسانی هستند که پیشرفت زیادی نمی بینند و نمی توانند رسیدن به اهداف خود را تصور کنند. این اغلب نتیجه پرش با سر به حالت تمرین بدون هدف یا استفاده از یک برنامه کلی است که برای افراد با توانایی های مختلف مناسب تر است. هدف لازم نیست رقابت حرفه ای یا کاهش وزن باشد، اما داشتن چیزی برای کار کردن به مبتدیان کمک می کند تا به برنامه های خود پایبند باشند.

مربیگری فردی از طریق دستگاه شما

اتصال به هدفون یا جفت شدن با گوشی هوشمند یکی از ویژگی های کلیدی بسیاری از دستگاه های ردیاب ورزشی است. برخی از دستگاه‌ها و برنامه‌های پیشرو اکنون هنگام دویدن، آموزش صدای انگیزشی را ارائه می‌دهند و شما را تشویق می‌کنند تا بهترین باشید. مربیان ورزشی و ورزشی لزوماً برای یک ورزشکار معمولی غیرحرفه ای مقرون به صرفه نیستند، اما مربیگری راهی عالی برای ادامه مسیر و احساس انگیزه است.

برای دوندگان مبتدی که به دنبال دویدن هستند، برنامه‌هایی مانند Couch to 5K، آموزش صوتی همراه با برنامه‌های آموزشی جامع را ارائه می‌دهند که به دوندگان تازه‌کار اجازه می‌دهد در طول هر تمرین به افراد مشهور مورد علاقه خود از جمله جو ویلی، سارا میلیکان و مایکل جانسون گوش دهند. برنامه‌های تمرینی عمومی‌تر شامل Seven، که تمرینات کوتاه مدت را ارائه می‌دهد، و Jefit، برای تمرینات قدرتی است.

تمرینات متناسب با سبک زندگی شما

هر کس اهداف، سطح آمادگی جسمانی و ذهنیت متفاوتی خواهد داشت. برای برخی، آنها ممکن است بخواهند سلامت کلی قلب و عروق خود را بهبود بخشند تا بتوانند با فرزندان خود بازی کنند. برخی دیگر ممکن است بخواهند بیش از چند صد یارد بدون اینکه نفسشان بند بیاید بدود. از طرف دیگر، هدف شما ممکن است افزایش قدرت بدنی باشد. به همین دلیل است که برنامه های شخصی سازی شده سودمندتر از برنامه های عمومی خواهند بود.

با استفاده از اهداف، عملکرد و پیشرفت موجود، پوشیدنی شما می تواند برنامه های تمرینی شخصی ایجاد کند. هر تمرین اهداف متفاوتی خواهد داشت، از جمله اینکه چقدر با حداکثر سرعت می دوید یا چند تکرار می توانید انجام دهید. با ادامه این تمرینات، سخت تر و سخت تر می شوند تا بتوانید بیشتر پیشرفت کنید.

علم به آموزش ما کمک می کند و ما داده های بیشتری نسبت به قبل در اختیار داریم. آیا شما علاقه مند به مطالعه هستید مدرک علوم ورزشی یا از علاقه مندان به تناسب اندام هستید، ابزارهای پوشیدنی می توانند به شما در درک عملکرد فعلی و چگونگی بهبود آن کمک کنند. خواه هدف ورزش شما بهبود سلامت قلبی عروقی، قدرت یا سرعت باشد، می توانید با این اطلاعات ارزشمند به آن دست یابید.

منبع

لطفا ستاره بده (سمت چپ بیشترین امتیاز)
به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.