به گزارش تیم خبری سوشال پورت

هنگامی که اینستاگرام ویدیوها را در سال 2013 راه اندازی کرد، یک تغییر اساسی در عملکرد اصلی این پلتفرم بود. با ظهور ویدیوها، اینستاگرام دیگر فقط یک برنامه اشتراک گذاری عکس نبود. ویدئوها نحوه تعامل ما با دیگران در اینستاگرام را تغییر داده است. علاوه بر اینکه ویدیوها بسیار تعاملی تر و جذاب تر از عکس ها هستند، نحوه درک ما از افرادی را که می شناسیم و می خواهیم بشناسیم، دوباره تعریف می کنند.

یک ویدیوی اینستاگرام می تواند به شما بگوید که سلبریتی یا اینفلوئنسر مورد علاقه شما امروز می خواهد چه چیزی را به اشتراک بگذارد. یک ویدیو می‌تواند نماهایی از مهمانی یکی از اقوام را که آخر هفته گذشته نتوانستید در آن شرکت کنید، نشان دهد. ویدیوها می‌توانند کارهای سرگرم‌کننده‌ای را که دوستتان در آخرین سفر انجام داده است به شما نشان دهند. ویدیوها می توانند به شما بگویند که امروز شریک زندگی، شریک سابق یا دوست داشتنی شما چیست. لیست ادامه دارد.

صبر کن. آیا ما فقط گفتیم “شریک سابق یا له؟” اگر اخیراً ویدیوهایی را تماشا می‌کنید که توسط دوست قبلی یا دوستتان ارسال شده است یا به تماشای آنها فکر می‌کنید، یک فکر واضح باید بیش از یک بار به ذهنتان خطور کرده باشد. اگر ویدیوهای آنها را در اینستاگرام مشاهده کنید، آیا آنها این را می دانند؟

خوب، این چیزی است که ما این وبلاگ را برای آن آماده کردیم! در این وبلاگ به سؤال شما پاسخ می دهیم و به شما می گوییم که آیا و چه زمانی کسی می تواند ببیند که شما ویدیوی او را در اینستاگرام مشاهده کرده اید یا خیر. بیایید با سوال اصلی شروع کنیم.

آیا کسی می تواند ببیند که من ویدیوی آنها را در اینستاگرام مشاهده کرده ام اگر آنها را دنبال نکنم؟

اگر مدتی است که از اینستاگرام استفاده می کنید، باید بدانید که ویدیوها در اینستاگرام می توانند اشکال مختلفی داشته باشند. می توانید ویدیوها را به صورت پست یا حلقه آپلود کنید. یا می توانید ویدیوهایی را نیز به استوری خود اضافه کنید. همچنین می‌توان ویدئوها را به‌عنوان DM به چت‌های فردی یا گروهی ارسال کرد.

اینستاگرام برای هر نوع محتوا قوانین جداگانه ای دارد. بنابراین، اینکه آیا کسی می‌تواند ببیند که شما ویدیوی اینستاگرام خود را مشاهده کرده‌اید، بستگی به ویدیویی دارد که تماشا می‌کنید. بیایید به هر مورد در زیر نگاه کنیم:

نوشته ها

پست‌ها قدیمی‌ترین و اساسی‌ترین روش‌های اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو در اینستاگرام هستند. آنها همچنین یکی از راه‌های دسترسی به افراد زیادی هستند.

اگر ویدیویی را می‌بینید که شخصی به‌عنوان یک پست آپلود کرده است، لازم نیست نگران دیده شدن خود باشید. اگر ویدیو به صورت پست آپلود شود، اینستاگرام نشان نمی‌دهد چه کسی ویدیویی را مشاهده کرده است.

اگر پست ویدیویی شخصی را در اینستاگرام مشاهده کنید، اصلاً از آن مطلع نمی‌شود. فرقی نمی کند که آنها را دنبال کنید یا نه. آنها فقط می توانند ببینند عدد چند بار که ویدیو پخش شده است.

با این حال، اگر پست ویدیویی را دوست داشته باشید یا روی آن نظر بدهید، آپلودکننده می‌تواند فهرست کامل افرادی را که لایک کرده‌اند و نظر داده‌اند، ببیند. بنابراین، اگر می‌خواهید نامرئی بمانید، حتما از دکمه‌های لایک و کامنت خودداری کنید.

عدم وجود لیست بینندگان منطقی است زیرا بسیاری از پست ها تمایل دارند هزاران یا میلیون ها کاربر را دریافت کنند. نمایش آن میلیون کاربر به سختی مفید است.

قرقره ها

حلقه ها در اینستاگرام راه دیگری برای دستیابی به مخاطبان بیشتر است. آنها پس از موفقیت TikTok محبوب شدند. برخلاف پست‌ها، حلقه‌ها منحصراً برای محتوای ویدئویی کوتاه هستند.

حلقه‌ها در اینستاگرام تا حدودی شبیه به پست‌ها هستند و از این رو چندین قانون مشترک برای اشتراک‌گذاری دارند. درست مانند پست ها، قرقره ها نیز هیچ لیست بیننده ای ندارند. مالک می تواند ببیند چه کسی روی حلقه را پسندیده و نظر داده است اما نه اینکه چه کسی آن را مشاهده کرده است. فقط تعداد نمایش ها قابل مشاهده است.

همچنین بخوانید:

منبع

لطفا ستاره بده (سمت چپ بیشترین امتیاز)
به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.